• 52
    topluca hep bir agizdan küfür etmek ne kadar spor alanlarinda görmek istemedigimiz bir eylemse, bence bu da o kadar gereksiz bir hadisedir. n'oluyo lan, savasa mi gidiyoz? ha küfür den yine daha iyidir, orasi ayri dava. örnegin daha önce gol sonrasi secde olayini da abez karsiladigimi yazmistim. mesele dini spora karistirmak degil. din hayatin her alaninda oldugu gibi sporda da olabilir. laikin futbol gibi bir spor dali olmaktan cikip, kapitalizmin adeta bir dislisi olmus bir sektörün faaliyet gösterdigi alanlarda allah kelami anmak me kadar mantiklidir, bunu tezahürati yapanlarin takdirine birakiyorum. secde olayina gelince de. maçtan önce dua edersin, gol sonrasi hamd edersin ama secde olayi gözüme pek hos gelmiyor..
  • 56
    tribünde söylenmesi gereksiz ve yanlış olan islami slogan. kimse kimseyi kandırmasın, bu sloganın tribünlerdeki anlamı şiddet içeriklidir. ne zaman polis müdahele edecek olsa bu slogan atılır, yabancı takım taraftarıyla en ufak bir sürtüşmede bu slogan atılır. bu tezahüratı yapan insanlar genelde eğitim seviyesi düşük ve kültürsüz insanlar. kültürlü olmak için şiddet yanlısı olmaya gerek yok.
  • 58
    beni yok sayan saçma tezahürat. hayır cümlenin kendisine laf atmıyorum. islami bir söylem.

    peki bu söylem tribünde söylenince ne oluyor. işte o an saçma bir tezahürattan öteye gidemeyen bir öfke kusması oluyor.

    ben galatasaray'lıyım ve ateistim. aynı şekilde hıristiyan galatasaray taraftarı yok mu? var. ve ya müslüman olmayan tc vatandaşı yok mu? var. bu tezahürat beni yok sayıyor.

    benim mantığıma göre ben ve ya bir başkası her bu tezahürat yapıldığında dava açsa köşeyi bulur(um).
  • 59
    dindarlarla ilgili değil, dincilerle alakalı olduğunu düşündüğüm slogan.
    dindarinsanlar genelde sakin insanlardır. onu veya sevdiklerini incitmediğiniz sürece size saldırmazlar. bir olay vardı, okumuştum. ramazan ayında turistlerin olduğu bir mekan var. ezan okunmasına şaşırıyorlar böyle soruyorlar neden okundu diye. açıklama yapılıyor işte ramazan ayı, oruç falan filan. bu adamlar da bunu hoş buluyor ve kadeh kaldırıyorlar. hemen yanlarında da orucunu açan bir adam var. o da önündeki içeceğini onlarla birlikte kaldırıp gülüyor. müslüman bir adam ve başka dine mensup adamlar. belki içlerinde müslümanlar da vardı. ortam o kadar güzel ki. kimse birbirine zarar vermiyor. muazzam.
    dinciinsan ise, dini maddeleştirmeye çalışır. ve o maddeleri sonunda eline alır, başka insanların üzerine atar. onlar onu ya taşır, ya altında ezilir.
    bu genellemeci slogan ise, dinci işi.
    dindar insanlarla hiç bir sıkıntım olmadı bugüne kadar. allaha, isaya inanan adamla ne zorum olur benim ? buda öğretilerini takip eden insanla ne sıkıntım olur ? o da öyle mutlu işte. ne güzel. mis gibi.
    dinci ise daima karşısında sert şekilde durulması gereken insandır. kimse senin dayatmalarına, genellemelerine uymak zorunda değil arkadaşım.

    ne ya allah, ne bismillah, ne allahuekber. orada ortak payda galatasaray değil mi ? bunu ön plana çıkarabiliriz belki de ?
  • 60
    müslümanlar için kutsal ya da kültürel bir sözdür. benim anlamadığım bu sözün ve başlığın galatasaray sözlük gibi bir ''spor'' ve taraftarlık sitesinde neden ''ilgi alanımızın dışında'' nedeniyle silinmediği. burası ekşi, instela ya da uludağ değil. orada zaten bu başlık hakkında herkes istediğini yazıyor. bence bu başlık buraya uygun değil. tartışma yeri de burası değil.

    saygılar...
  • 63
    tribünlerde kullanılması çok manasızdır. tribünlerdeki insanların ortak tek noktası galatasaray sevgisidir. ne anne sevgisi, ne baba sevgisi, ne allah sevgisi, ne evlat sevgisi. orada sadece galatasaray hakkında tezahürat yapılır. çünkü galatasaray maçı anasını satayım, o tribün de galatasaray tribünü.

    bunlar dinci kesimden sürekli duyduğumuz laflar. dindar kesim genelde dinini içinde yaşar. millete göstermez, ben bakın böyle müslümanım, şöyle müslümanım diye. zaten din bireyseldir. bunu anladığımız gün çok güzel bir gün olacak. din kişiseldir arkadaşım. kişi inanır, inanmaz. ha yarın kızılay meydanında barışçıl bir dil ile dininizi anlatırsanız sonuna kadar desteklerim dininizi anlatabilme hakkınızı. ama türkiye'de şu var. iyi bir hatip gelir, anlatır anlatır. en sonda da bize katılmayanlar, yanacaklar. bak orada bitti işte, olay kopuyor. herkesin dini kendisine göre mutlak din. şunu bir anlayın. şu dünyada ne islam, ne hristiyanlık tek din. yahudilik de değil, budizm de. her din, her kült kendisi için mutlak. bunu anlayın yahu.

    allaha laf etmek, yani ben inançlı biri olsam güler geçerdim. abi, koskoca allah yahu. peygamberleri, melekleri, o mükemmel cenneti, aşık olduğumuz muhteşem kadınları, sıcacık ailelerimizi, iyi kötü bizleri, kudretli everest dağını, mikroskobik canlıları, vy canis majoris'i, büyük sloan duvarını allah yaratmadı mı ? canis majoris'i yaratan allahtan bahsediyoruz. canis majoris için şöyle diyeyim, canis majoris ekranınızda elma kadar gözükürken, güneş ekranınızda bir piksel kadar gözüküyor. inançlı insanlar, bunları allah yaratmadı mı ? tek bir insanın ona küfür etmesi, allahın kudretini mi eksiltir ? ben anlamıyorum. etsin, sizi dininizden mi çıkartacak onun ettiği küfür ? bakın annenize biri küfür eder, olay farklı. anneniz o. anneler yücedir, ama allahın yüceliği bambaşka. annenizin savunulmaya ihtiyacı olabilir, duyguları incinebilir. ama allahtan bahsediyoruz be abi. koskoca allah. koskoca devranı yaratan, döndüren kutsal güç, bizim onu savunmamıza mı ihtiyaç duyuyor ? yapmayın lütfen. küfür eden bırakın etsin. gülün, geçin.

    daha eski bir entry'de yazmıştım ben. ramazanda ezan duyunca olayı soran turistler neşelenip kadeh kaldırıyordu ezanla. oruç açan bir abimiz de elindeki içeceğini kaldırıp gülüyordu onlarla. adamın müslümanlığı mı eksildi ? hoşgörüydü hani yahu ?

    tribünlerden uzaklaştırın galatasaray ile ilgisi olmayan şeyleri. insanları kalıba sokmayın, görüş ve değer biçmeyin insanlara. din, insanı mutlu ediyorsa, rahatlatıyorsa çok güzel bir şey. inandığınız kocaman bir güce sığınmak eminim harikadır. lütfen bunu kirletmeyin yaptığınız kötü şeylerle. tribünlerden galatasaray ile alakasız şeyleri kaldıralım.
  • 64
    allah o kadar kutsal ki, aslında onun ismini ağzımıza alırken bile dikkatli olmamız lazım. şuursuzca galeyana gelip, ağızdan köpükler saçarak futbolda maç esnasında rakip takıma, insan boğazlarken maktullere, istiklal caddesinde karşıt görüşlü insanlara, otel yakarken içerde sıkışıp kalmış mağdurlara...

    allah bu kadar basit mi ki bu kadar kötü şartlarda dillerinize pelesenk edersiniz.

    yazık.
  • 65
    spor dostluk, barış ve kardeşliktir. spora din ve siyaset bu ifade üzerinden görülebileceği üzere bu kadar da bariz sokulmamalı.

    küfür olsun lafım yok ama dini spora alet etmek bence hoş değil. saygısızca olan bu... tamamen fani ve uhrevi açıdan hiçbir şey ifade etmeyen bir şeye din karıştırılmamalı. en nihayetinde maçtır bu, biri kazanır biri kaybeder, allah'ı böyle bir şeye böyle tribünlerden haykıra haykıra dahil etme çabasını anlamsız buluyorum.
  • 66
    spor dostluk, barış ve kardeşliktir. spora din ve siyaset bu ifade üzerinden görülebileceği üzere bu kadar da bariz sokulmamalı.

    küfür olsun lafım yok ama dini spora alet etmek bence hoş değil. saygısızca olan bu... tamamen fani ve uhrevi açıdan hiçbir şey ifade etmeyen bir şeye din karıştırılmamalı. en nihayetinde maçtır bu, biri kazanır biri kaybeder, allah'ı böyle bir şeye böyle tribünlerden haykıra haykıra dahil etme çabasını anlamsız buluyorum.
  • 67
    dinsizleri rahatsız etmiş olabilir. mevzu tam da bu zaten. kimse dindar olmak zorunda değil. peki dindarlık kendimden biliyorum allah'a dua etmek midir rakip korner atarken? dindarlık birilerini gaza getirmek midir? din bu mudur gerçekten?

    dindar geçinen adam şunu da söylüyor "cim bom bom diyerek sana yüz vurdum". tabi aslı urmak.

    --- alıntı ---

    yüz urmak, (yere yüz urmak, yüzün yere urmak, yüz toprağa urmak, yüz yer komak, yüz yere koymak)

    1. baş vurmak, müracaat etmek. 2. yüz sürmek, secdeye kapanmak, yere kapanmak. 3. yüz tutmak, teveccüh etmek, gitmek. 4. yönelmek, rağbet etmek. 5. aksetmek.

    --- alıntı ---

    ne yapıyormuş dindar kardeş?

    devam edelim mi? edelim. çünkü çok sıkıldım allah'ın adının arkasında saklanıp dinsizlik edip, sonra da dindar gözüküp insanları dinden soğutmanızdan. günümüz müslümanlarını tanıyan hiç kimse müslüman olmaz.

    nerede izliyoruz maçı? stadyumda. haydi bakalım. şu kotayı porno dışında birşeye harcayalım ne dersin dindar kardeş bakalım neymiş şu stadyum?

    al sana wikipedi. kafalarına kafalarına at emine.

    --- alıntı ---

    eski yunan'da koşu için yapılan stadyumlar ilk zamanlarda dar ve fazla uzun olmayan pistten oluşuyordu. bu pistin kenarlarında seyircilerin oturduğu basamaklar bulunuyordu. müsabaklara olan ilginin artmasıyla stadyumların boyutları değişti. m.ö. 4. asırdan itibaren stadyumalar abidevi bir görünüm almaya başladı.
    yunanistan'da büyük stadyumlar yapıldı. romalılar stadyumlar yerine arenaları tercih etti.

    --- alıntı ---

    evet gerçekten de çok ruhani bir yer. lakin başka bir dinden bahsediyoruz. paganlıktan. hani şu kabe'de yıkılan putlar var ya. hah işte o da pagan bu romalılar, yunanlar da pagan.

    --- alıntı ---

    olimpiyatlar antik çağda, m.ö. 776 tarihinde yunanlılar tarafından başlatılmıştı. ve bu “antik olimpiyatlar” hiç kesintiye uğramadan yunanistan ın peloponnes yarımadası nın güneybatısındaki eski olimpia da tam 1200 yıl boyunca devam etti. (özünde yunan birliği ni sağlayıcı nitelikleriyle olimpia, pythia, nemea ve isthmia oyunları dört taneydi.) pythia oyunları tanrı apollon adına önce 8 yılda bir, daha sonra da dört yılda bir delfi mabedi civarında m.ö. 586 yılından itibaren düzenlenmeye başlamıştır.

    --- alıntı ---

    kaynak: http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber¶m=107

    neymiş arkadş? hangi tanrıymış? apollo mu? :(

    peki şimdi bizim stada gelelim! doğu üst tribünde ne var hacı bizim statta?

    http://www.sporx.com/img/2013/11/14/asdad.jpg

    --- alıntı ---

    nike (yunanca söyleyişi: [nǐːkɛː]), yunan mitolojisinde zafer tanrıçasıdır. roma mitolojisindeki karşılığı victoria'dır. nike, çok hızlı koşma ve uçma yeteneğine sahiptir. insan görünümündedir.

    --- alıntı ---

    tezahüratlara dönelim mi?

    "cim bom bom'um canım feda olsun sana hiçbir şeye değişilmez senin sevgin bu dünya'da"

    dindar kardeş sen hayırdır ya?

    "cim bom bom'um benim biricik sevgilim?"

    "en büyük cimbom"

    bu nedir biliyor musun? tüme varım şirki. yani sen bir putu alıyorsun onu yüceltiyorsun.

    bir de bunun ters yönü var. tümden gelim. yüce yaratan allah'ı alıyorsun onun dinini bir topa indirgiyorsun. hem de tüm, hırsınla tüm kötülüğünle, tüm dünyevi kazanma çabanla, tüm küfrünle, tüm bencilliğinle.

    ayıptır birader ayıptr. dinsizlikten değil dindarlıktan ötürü ayıptır.

    neyse ulan bak ezan vakti sinirleniyorum. ben dua etmiyor muyum? ben bu tezahüratları yapmıyor muyum? yapıyorum! allah'ın hoşgörüsüne sığınıyorum yapıyorum. o beni benden iyi tanıyor zaten. kafam rahat.

    peki bu slogana neden kıllanıyorum? çünkü sen otomatikman islam dinini kendi şiddetine alet ediyorsun. kardeş hiç kusura bakma ağzından salyalar akıtarak şu sloganı atman seni dindar falan yapmıyor. rerere rarara ezgisiyle söylemen de cabası.

    bu kadar şirkin dibinden gelip millete dinsiz demek de kusura bakmayın komik oluyor.

    edit: inanç, din, tabii ki bireysel bir hadise. kimse inancını ya da inançsızlığını göstermek zorunda da değil. benim bu konuda bir çekincem yok. al buyur eskiden ateisttim. tüm sorumlusu da hurafe dini ve bu dine mensup sözde müslümanlar. hatta ülkemizdeki siyaseti, din sömürüsünü, islam adına işlenen cinayetleri allah'ın bir sınavı olarak görürüm. dinden kopmamayı marifet gördüğüm gibi böyle bir ortamda ateist olan adamın da haddim olmayarak cezasının ağır olacağına inanmam. acayip bir tahrik var zira. bu ülkedeki ve genel olarak dünyevi hayattaki ahlaksızlık ve adaletsizliğe herkes gibi şahit oluyorum. futbolda olmuyor mu bu oluyor elbette. sahada zaman geçirmeye çalışan ahlaksızlık yapan adamı gördüm mü kollarımı göğe kaldırıyorum. kur'an'da tarif edildiği gibi araf 205 "(gbkz: rabbini, içinden yalvararak ve korkarak, yüksek olmayan bir sesle sabah-akşam zikret ve gafillerden olma.) " kendim duyacak şekilde duamı ediyorum. bu benim zaafımdır. belki de günahtır. koskoca allah'ı iyilik doğruluk adına da olsa en nihayetinde nefsimi tatmin için imdada çağırıyorum. tüm benliğimle bir tane gol atmamız için yalvardığım çok oluyor. çok da mucizeye şahit oldum allah'a şükürler olsun. lakin kur'an bile bana rabbimi nasıl anmam gerektiğini anlatmışken bu şekilde salyalar saça saça bağırmak kusura bakmayın islam falan değil benim nazarımda.
  • 69
    stadyumlarda söylenmesi gereksiz slogan. spor yapmanın din açısından hiçbir sakıncası yoktur ama -bizim ülkede olduğu gibi- takım desteklemeyi hayatının merkezine koyup bu uğurda stadyumlarda kavga çıkarmak, gereğinden fazla tartışmak, televizyonlarda izlemeyi abartmak vs. vakit israfı olarak görülür ve hoş karşılanmayacağı düşünülür. hal böyleyken sen stadyumlara gidip hır gür çıkarıyorsun üstüne de allah'ın adını anıyorsun. böyle yaparak dine yarar sağlamadığın gibi belki de zarar veriyorsun. kendin için de gereksiz. ayrıca bu başlığın kapatılması lazım. altında saçmasapan tartışmalar dönüyor.
  • 70
    stadyumlarda yapılması dünyanın en gereksiz ve en anlamsız eylemi olan tezaruhattır.

    herhangi bir maçta bu tezaruhatı yapmak yapanı ışidli ya da radikal islamcı yapmaz fakat bütün dünyanın rahatça izleyebileceği bir milli dostluk maçı öncesi avrupa'nın bir başkentinde radikal islamcılar tarafından yapılan saldırı sonucu ölenler için düzenlenen saygı duruşunda sen bu tezaruhatı ağzından salyalar saça saça yaparsan eğer, kusura bakma müslüman kardeşim ama sana ışid de derler taliban da derler el kaide de derler.
  • 71
    ben de sabah sabah evime çarpı işaretini kim attı diyordum. meğer bizi bir yere "yazanlar" varmış da haberimiz yokmuş.

    paris katliamından sonra yapılan saygı duruşunu ıslıklayıp "ya allah bismillah" diye bağırıyorsan en iyi ihtimalle ışid sempatizanı olduğun gerçeği ortaya çıkar. eğer sempatizansan bundan gocunman zaten yersiz, değilsen yüzü aşkın ölünün ardından saygı duruu ıslıklayıp dün o insanları öldürenler gibi "allah-u ekber" diye bağırmazsın. "anadolu çomarı" vs. zaten düşük seviyeli tanımlamalar ama ülkenin reis'i tarafından "israil dölü" gibi tanımlamalar kullanırken buna takmak yersiz diye düşünüyorum.

    bu arada allah aşkına çok sevdiğiniz şu kültürü azıcık okuyun, araştırın. "cizye" dediğin verginin nasıl bir seremoniyle toplandığını bilin ki en azından cizye üzerinden osmanlı hoşgörüsü olumlayan giriler okumaktan kurtulalım.

    --- alıntı ---

    ve giyimlerinden
    müslüman kadınların zimmilerden farklı tarafları olması icap ederdi. hıristiyanların ve zimmilerin evlerinde
    de bir takım işaret bulunmalı idi ki müslümanların
    evleri zannolunmasındı.

    zimmi cizyeyi ayakta olduğu halde verirdi ve alan
    da bunu oturarak alırdı. zimmi yakasından tutulup çekilir
    ve «ey zimmi» «ey allah'ın düşmanı! cizyeni ver»
    denilir.

    --- alıntı ---

    budin kanunnamesi - sadık albayrak

    bu arada başlığın kapatılması, sloganın tribünlerde kayda değer biçimde yankılandığı düşünülürse ifade özgürlüğüne darbe niteliğinde olacaktır.
  • 72
    hiçbir zaman bu sloganı atmadım fakat atana da tepki göstermedim. türkiye'de insanlar futbol maçlarına stres atmak için gidiyorlar, bu uğurda kimisi ana avrat söver, kimisi tekbir getirir, kimisi ses tellerini maçta bırakır. ben bunların hiçbirini yapmıyorum ama dediğim gibi, bunları eleştiremem. bari maç izlerken insanları rahat bırakmak lazım.

    evet, ortak noktası galatasaray sevgisi olan bir toplulukta "ya allah bismillah allahu ekber" denmesinden rahatsız olacak insanlar olabilir. elbette herkes müslüman olmak zorunda değil. ama tribünde "her yer taksim her yer direniş" tezahüratı da yapıldı, ki bence tribün tarihimizdeki en anlamlı tezahüratlardan biriydi. ancak "her yer taksim her yer direniş" sloganının da galatasaray'la bir ilgisi yoktu, o sloganı atanlar da "ulan bizim burada ortak değerimiz galatasaraylı olmamız, şimdi gezi'yi falan karıştırmayalım" demediler. iyi ki de demediler, bir sivil toplum birliği olarak bir araya gelmişken içlerindeki coşkuyu dışarı yansıttılar. tekbir getirenler de aynı şeyi yapıyor esasında.

    ona bakarsan ben de "para, para, para, şike, şike, şike, o..... çocuğu i... fenerbahçe" denmesinden, "beşiktaş ananı ....... geldik, beşiktaaaaş" tezahüratından nefret ediyorum. bana göre aile terbiyesi almış bir insan rakibinin anasına sövmez. ama sövülüyor, binlerce insan da bu tezahüratı yaparken "birileri bundan rahatsız olur mu, bizim amacımız galatasaray'a destek vermek mi yoksa rakiplere ana avrat sövüp taşkınlık yapmak mı" diye düşünmüyor. çünkü tribün orası, tribünde tezahürat yapan adamdan bu kadar incelikli düşünmesini bekleyemezsin. tribün içinden geleni koyverme yeridir.

    bırakalım herkes istediği sloganla stresini atsın. zaten zor bir ülkede yaşıyoruz, tezahüratlardaki cümleleri tartışıp bir de kendimizi bunun için yıpratmayalım.
  • 73
    altı ve içi boş insan evladının, kendisini gerçekleştirememiş bünyelerde açan, inanılmaz ehemmiyete sahip kurtarıcı sözler öbeğidir ondandır ki söyleyecek hiçbir şeyi kalmayan insanlar sırf bu sürü psikolojisini tetikleyerek bir şeyler hedeflemek amacıyla bu sloganı atarlar birçok arkadaşımızın da söylediği gibi bu slogan'ın futbolla pek bir ilgisi olduğu söylenemez yoksa elhamdülillah müslüman birisi olarak sözün kendisi benim bünyemede rahatızlık değil aksine huzur verir ama tekrar söylüyorum her şeyin yeri ayrıdır.
  • 75
    bu ülkede dini bir söylem değil bal gibi de siyasi söylemdir. bu sözü bağıra bağıra insan öldürdüler bu ülkede. kimse bana yok müslümanlar için kültürel sözmüş bilmem neymiş diye masal anlatmasın. bu söz gerçekten sizin için kutsalsa onu siyasi söylem haline getirenlere söveceksiniz kardeşim. sizin için bu kadar önemliyse bu söz, sırf siyasi rant uğruna olur olmadık yerde bu sözü kullanmak suretiyle sözün içini boşaltan gençlik liderlerinize, fikir önderlerinize ve siyasetçilerinize kızacaksınız.
App Store'dan indirin Google Play'den alın