• 26
    ah. yine bu klasik sacma tavir. 'yazina cevap verirdim ama verilecek degerde bulmuyorum taaamm mıı?' erkegin kezbani da böyle oluyor iste. degerli bulmuyorsan hic yazma kardesim. böyle kezban kezban gelip aklınca laf sokunca olmuyor.

    yazimin hicbir yerinde ateizmin bir inanc felsefesi olduguna dair bir itham yok. yazinin ateizm nedir din nedir gibi tartismalara girdigi de yok. ya okumadi bu arkadas ya cikintilik etmeye calisiyor. yazi sadece dindarlar ile ateistler arasindaki davranis sorununa iliskin yazildi.

    vavv. harika bilgiye bak sen. din savaslari ateistlerle dindarlar arasinda olmazmis. haddi canim sende? guzel demissin de zaten yazida bunun aksini iddia eden olmadi. savaslarin ateistlerle olmamasi, din savaslari yüzünden insanlarin öldügü gercegini degistirmiyor. dinler savas getirmistir dunyaya bolca. bunu kınamak icin ölen bir tarafin ateist olmasina da gerek yok.

    ilk yazimin nefret dolu oldugunu dusunmuyorum. düzgünce ifade ettim. hakaret de yoktu yazimda.

    simdi ya düzgünce yazidan alintilar yaparak antitezlerini söyle. ya da uzatma.
  • 29
    bu arkadaş malum şahsın yazısını düşünce özgürlüğü temeline oturtmuş. düşünce özgürlüğünün her istediğini pervasızca savunmak olduğunu zannediyor. bazı kutsal değerler var ki onlar hakkında hakaret hem ayıptır hem yanlıştır.

    bi aklı evvel de çıkar sana derse recep tayyip erdoğan da berkin elvanın ölümü konusunda haklı çünkü alevi mahçup olursun. ee malum sünni olunca mecburen alevileri sevmiyorsun ?

    gsvid adlı saygısız adamın söyledikleri dünyanın hangi ülkesine giderseniz gidin suçtur, düşünce özgürlüğü değil.
  • 30
    (bkz: #1469278)

    "siz hitlere sövmüyor musunuz? hitlere sövdügü zaman birisi gidip de 'sevmiyorsan saygi duy. hitlere cok buyuk sevgi besleyenler var' diyor musunuz? ya da tayyibe bir cogunuz sovmuyor musunuz? tayyibe asik olan onca insana saygisizlik mi etmis oluyorsunuz burda? din konusu farkli mi diyorsunuz? peki hasan mezarciya sovmediniz mi arkadaslar peygamber oldugunu iddia ettiginde? hasan mezarci cevresine bir miktar inanan insan toplasaydi sövmeyi birakir miydiniz onlara saygisizlik olmasin, hasan mezarci onlarin kutsali diye? arkadaslar sizin kesip yediginiz inegi hindular kutsal sayiyor. hindularin bolca yasadigi biryerde olsaniz et yemeyecek miydiniz saygisizlik olmasin diye? siz ne yapiyorsunuz? inegi kutsal saydiklari icin gerizekali diyorsunuz adamlara. yapmayin simdi. bal gibi de diyorsunuz."

    kardeşim, tepkilerinin sebeplerini inan çok iyi anlıyorum. "bu memlekette hiç kimse oruç tutmadığı için öldürülmedi" diye bir örnek vardır; çok kullanırım, doğrudur da. bu memlekette sunni olmayanların çektiğini kimse çekmemiştir. sadece ateistler için de değil bu; dediğim gibi sunni olmayan herkes için geçerli.

    ama güzel kardeşim, hitler'e bağlamışsın ya, senin yaptığın onun çok sevdiği bir yöntemdir: "tedhiş ancak tedhişle yok edilir". tedhiş, bilmeyenler için yazayım, korku salma, terör, terörle bezdirme, yıldırma gibi anlamlara gelir.

    öyle genellemeler yapmışsın ki, inan bana yazının ana yapısındaki haklılığını, samimiyetini kaybediyorsun.
    dinlersin dinlemezsin elbette kendin bileceğin bir şey ama yani müslümanları, müslümanlığı hitler'le, tayyip'e olan aşkla kıyasladığında, haklı olarak şikayet ettiğin müslümanlığın inançsızlara saldırmak olduğunu iddia edenlerle aynı kategorideyim demiş oluyorsun.

    gsvid'i ben bugün öğrendim.
    yorum yapmayacağım onunla ilgili.

    sana bir kardeşin olarak, hatta kendi çapında müslüman olmaya gayret eden ve senin deyiminle "siz" diye genellediğin, bildiğin odun yaptığın, cayır cayır bilimum çıkarsamalar yaptığın ve aynı zamanda istatistikçi bir kardeşin olarak diyorum ki bir genelleme yapmadan önce çok çok çok çok çok düşünmek gerek.

    bir ara hatırlayanlar olacaktır, frp oynayan çocuklar intihar ettiler de frp satanist işi oldu. bizzat ankara'dan biliyorum, bildiğin frp oyuncusu avına çıkıldı, aileler terapi falan ayarladı çocuklarına.

    benim nazarımda ne gsvid'in ateistlikle, insanlıkla ilgisi vardır; ne de bakışıyla bile inancını dayatan adamın islamla.
    burda şimdi ne büyük filozoflardan ne de kuran'dan örnek vermeyeceğim.

    kavramları lanetlemek, kimseyi hiçbir yere götürmez.
    ve tedhiş, kesinlikle tedhişle yok edilmez.

    öfkeni anlıyorum, gerekçelerini anlıyorum, anlatmak istediğini de anlıyorum ama umarım sen de benim ne demek istediğimi anlarsın kardeşim.
  • 33
    (#1469278)

    ateistliğin dinlerin varolduğuna inanmamak olduğunu zanneden yazar. kardeşim ateizm tanrının var olduğuna inanmamaktır geç şimdi dinleri onu bunu, dini figürleri vs. tanrının kendisi diyorum.

    ateist adam derki, bu dünya, evren, doğa, herşeyin mükemmel uyumu, atomlar, hücreler, gazlar, atmosfer, yıldızlar, dünyanın kendi ve güneş etrafında dönmesi, gezegenler, galaksiler, insan beyni vb. saymakla bitmez herşeyin öylesine, nedensizce, kendi kendine bir patlama neticesinde oluştu, patlama da niçin oldu bilmem der.

    çok yetenekli bir patlamaymış sanırım o.

    güldüm.
  • 37
    ateizmi yaymaya çalışan yazar.

    o değil de ben galatasaraysözlük yazarlarını hiç bu kadar sağduyulu görmemiştim. şoktayım. lan çarşı' ya salladık diye ne hakaretler yedik(sporla alaka kurdum ki entry silinmesin:)), millet peygambere sövüyor ama "ilginç muhabbet", "ilgiyle takip ediyorum", "ne kadar düzeyli sövüyorlar peygambere" tarzı yorumlar var. valla bravo.

    adam diyor ki "dünyadaki kötülüklerin çoğunun sebebi dinlerdir". yani haşa allah olmasaydı (ona göre zaten yok), ki allah yok olmaktan münezzehtir, dünya daha güzel bir yer olabilirmiş. tüm dini yargılar ve gerçeklerden bir anlığına sıyrılıp şöyle düşünelim; bir insan allaha inanmadan da dürüst, ahlaklı, adaletli vs. yaşayabilir evet. buna hiç itirazım yok. ama nefsine engel olmasını sağlayacak olan bir dayanağı olmadığı sürece bu dediğim konularda epey bi zorlanacaktır. zira bu yazar arkadaşımızın bahsettiği "saygı duyma, tahammül et" tarzı yaklaşımı ve bunu açıklarken kullandığı dil bunu açıkça kanıtlıyor.

    dünyada hakkını alamadan ölen her insan, ebedi adaletin, ve kaçışı olmayan hesaplaşmanın ıspatıdır. buna ateistlerin alternatif bir çözümü olduğunu zannetmiyorum.

    kendisinin ve kendisi gibi düşünen hiçbir yaratılanın söylemlerine tahammül etmek zorunda değilim. onlar da benim ve benim gibilerin söylemlerine tahammül etmek zorunda değiller. bu konularda saygı falansa boş şeyler, geçelim.
  • 38
    gsvid olayı nedir bilmiyorum, araştırmadım da merak da etmiyorum açıkçası. ancak bu arkadaşın nick altına bunca şey yazılınca merak edip bakayım dedim. yazıdan çıkardığım sonuç şudur: içinde hatalı argümanlar bulunan ancak ilk cümlesinden son cümlesine kadar tek bir doğru noktayı savunan yazı.

    hatalı argümandan kastım şudur: hani fenerbahçe şike davası savunmasında galatasaray - strum graz maçını şikeli maç olarak sunmuştu ya mahkemeye, biz de götümüzle gülmüştük. bu yazı da bu tip benzetimler içermekte. ancak bu arkadaş bu yazıyı ne mahkemeye sunmuştur, ne de galatasaray sözlük bir yargı müessesesidir. burası adının içinde geçen sözlük ifadesiyle birlikte kişilerin düşüncelerini özgürce belirtebildiği bir ortamdır. bu arkadaşımız da düşüncelerini belirtmiştir. bir düşünceye bok atmak da orta çağdan kalma bir öküzlük gerektirir.

    saygı göstermek meselesi işte tam bu düşünce kısmında işin içine dahil oluyor. sana saçma gelen şeyler bir başkasına tamamen doğru gelebilir. bu doğanın kanunudur. düşünsenize; herkesin aynı şeyi güzel, aynı şeyi doğru, aynı şeyi yanlış bulduğunu. herkesin galatasaraylı olduğunu mesela. galatasaray güzelse, fenerbahçe'yle beşiktaş'la rekabeti daha da güzeldir, çünkü galatasaray'ı desteklemeyi anlamlandırır. hayatı da anlamlandıran karşıt düşüncelere karşı senin savunduğun düşüncedir, inançtır. sen islam dinine saygı göstermiyor olabilirsin, bu gayet doğaldır. müslüman bir insan, islam dışında hiç bir dine saygı göstermiyor olabilir, bu da gayet doğaldır. bu noktada saygı gösterilmesi gereken kavram islamiyet veya ateistlik kavramı değildir. karşındaki insanın düşünceleridir. düşüncelere saygı bittiği anda insanı insan yapan özelliklerden birini de yitirmiş oluruz. ve bunun adı da karşındaki insanın düşüncelerine tahammül etmek değil, saygı göstermektir.

    özet olarak; iki kişi konuşurlarken; a kişisi "peygamber en üst insandır", b kişisi de "peygamber yalancıdır" der ve bu insanlar kavgaya tutuşursa bunun temelinde ne islam inancı ne de ateizm vardır. bunun temelinde saygısızlık vardır.
  • 39
    otel yakanların avukatlarının milletvekili, belediye başkanı falan yapıldığı bir memlekette ateizmi savunan yazar. allahsızlığı yayma enstitüsü başkanı ilan edilecek yakında.

    her şeyin arkasında allah'ı koyup açıkadığını zannedenler "büyük patlama da bilmem niye oldu?" diye dalga geçer... geçer tabii. sen meleklere, şeytanlara, cennet'e cehennem'e kayıtsız şartsız inan. hiçbir delilin olmasın, sonra da inanmayanla dalga geç. kanıt ne? var mı? hep diyorum, körler memleketinde görmek tehlikelidir. ulan cehennem dediğiniz şey kudüs'te ölülerin yakıldığı çöplüğe verilen isim. ruhlarımızın yanacağı yerin adı bir çöplükten, allah'ın adı da hilal'den geliyor. bunun için minarelerin tepesindeki hilal allah'ı temsil eder ve ebced hesabında sayıları aynıdır. çünkü aslında aynı kelimenin farklı yazılışlarıdır. çünkü islamiyet'ten önce araplar panteistti ve yıldızlar, gezegenler, uydular, astroidler kutsal varlıklardı. bunun için de daha sonraki dine bu kudsiyet aksetti. yıldız da bu yüzden peygamberi temsil eder. şeytan, cennet, cehennem var, çünkü zerdüştlere kadar hiçbir şekilde mutlak kötücül bir melek inancı olmamıştır, ama zerdüştlerden sonra bu dual yapı çıkar. zerdüştlükten sonra türeyen neredeyse bütün dinlerde de bu ikicil yapı vardır. bunlar kültürel şeylerdir. ilahi değil. zerdüşlüğün etkisinde kalınacak tevrat ve zebur yazılmıştır, sonra onun etkisinde kalınarak da incil ve kuran. açın okuyun inanmıyorsanız. sizin inandığınız şeyleri inanmayan insanları küçümserken aslında bu tavırla siz küçük duruma düşüyorsunuz.

    okumadan, savunduğunuz şeyi doğru düzgün bilmeden, eleştirdiğiniz şeyden bîhaber olarak yaşayın. hepimize bu lazım zaten.

    edit: papağanın biri benim entry'mle de dalga geçmiş. oturup iki çift laf konuşamayacak insanların en büyük yeteneği bu zaten. kutlamak gerek. ben diyorum ankara, bu diyor bilmem nerem kara. sen saygı beklerken bile hanzo gibi bir dil kullan, sonra milletten saygı bekle. zekâsına hayran olduğumunun realitesi.
  • 41
    olayı kavrayamayan yazar. biz o adamın düşüncelerini paylaşmasına ya da inançsızlığına laf etmiyoruz, kimseyi zorla müslüman edemeyiz. ancak hangi cürretle hangi kanıtlarla böyle ithamlarda bulunuyor inanılır gibi değil. sen benim inancıma laf edersen ki laf etmekten de öteye geçiyorsun hakaret ediyorsun ben sana zerre saygı duyamam. kusura bakmasın kimse.
  • 42
    insanların artık okuduğunu da anlamadığını bir kez daha görmemize vesile olmuş yazar.

    adamlara diyorsun ki, benim kutsalıma saygısızlık edemezsin. aynı şekilde kimse kimseye edemez. biz bahsettiğiniz şeyleri ailemizden, canımızdan üstün tutuyoruz. siz kimsiniz aq küfür, hakaret edeceksiniz? adamlara bak.
    çok basit bir soru soruyorum. birileri de sizin en değerli şeyinize, kutsalınıza durmadan hakaret etse, küfür etse düşünce özgürlüğü diyebilecek misiniz?

    bu bildiğin ahlakla, etikle alakalı bir şey. bu insanlıkla alakalı bir şey. yemişim gsvid'ini, ebcedini.
  • 44
    girdiği entry'de tek hatası hz. muhammed ve hz. ayşe'nin olayına taraflı bakışıdır. ne olursa olsun bahsettiği olayın doğruluğuna dair %100 kanıt yoktur, dolayısıyla olayın bu kısmı hakarete girer. ha bu beni bir müslüman olarak rahatsız eder mi eder ama buna karşılık bişey yapma hakkı bana değil o peygamberi gönderene aittir. ayrıca yazısında bahsettiğim kısım hariç hepsine can-ı gönülden katılıyorum.
    şu malum, "biz sizin oruç tutmamanıza karışmıyorsak siz de biz tutarken bişey yiyip içmeyeceksiniz etrafta(?!?)" saykolarından ben bile rahatsız oluyorum bi müslüman olarak. neyin saygısızlık, neyin fikir özgürlüğü olduğuna bi karar vermemiz lazım. insanlar allah yok deyince bile bazıları bunu dine saygısızlık, hakaret olarak görüyor.
    yine bir müslüman olarak, müslüman toplumunun çok yanlış yolda olduğunu düşünüyorum.
  • 46
    "ben bir müslüman olarak..." diye cümleye başlayan, sonunda "...o peygamberi gönderen..." diye haddini aşan ve müslümanlıktan bi haber olduğunu anladığımız yazarlar tarafından "hoşgörülen" terbiyesiz.

    bi ara sözlükte ultraslan' a karşı deliler gibi savunulan tek yumruk denen bi grup vardı. ne bok oldukları, neye hizmet ettikleri belli değil. ama sözlüğe bakılsa sanki tek doğru bunlar, heryerde bunlar var. bu ateist vatandaşlar da o hesap, bi anda kendilerine "can-ı gönülden" kutlamalar falan gelmeye başladı.

    çok acayip bi yer lan burası.

    nihayetinde otopark denen yazarın bahsettiği gibi kimsenin birbirine saygı göstermesine gerek yok.
  • 47
    bir ateist ve gsvid denen arkadaşın yazdıklarından rahatsız olan biri olarak şunu söyleyeyim. yazdığı yazıyı gsvid'i nasıl savunduğunu merak ederek okudum. yazdığı şeyin gsvid ile doğrudan bir ilgisi yok. sıradan bir ateisti savunmuş. buna eyvallah ben de birçok noktasına katılabilirim.

    fakat sen gsvid denen arkadaşı savunuyorsan klasik bir ateisti savunuyormuş gibi davranmamalısın. adamın twitter ismi bile ''nkakpvas''. yazdığı entrylerin en basiti akp'li veya dindar insanları sabun yapma hayalleriyle dolu. herif patolojik vaka sorun ateist olması falan değil.

    http://i.hizliresim.com/ElpEnA.jpg

    bu üstteki entry sıradan bir gsvid entrysidir. olaya uzak olan arkadaşlar için temsilen koyuyorum.

    şimdi olayı ''dindarlar ateistlere baskı yapınca sorun yok ateistler yapınca auuvvv'' noktasında değerlendirecek olursak; kendini bilime, felsefeye adayan insanların baskıya uğradığı bir dünyaya aynı tavırla cevap vermesi ne kadar mantıklıdır? her ateist bu kadar sert bir tutum izlese her fırsatta övünülerek bahsedilen ilmin yüceliği kavramının dini bağnazlıktan ne farkı kalır?

    bu arkadaşı gerçekte tanıyorsanız buralarda komik argümanlarla kendisini savunmak yerine profesyonel destek almasını sağlayın. en kötü ihtimalle fikir bağnazlığını psikolojik rahatsızlık seviyesine çıkaran etmenlerden biraz uzaklaştırın.

    geçmiş olsun.
  • 48
    (#1469278) arkadaşımız siz hassas olduğunuz için bizim saygı duymamızı isteyemezsiniz demiş. bir örnek vereyim benim bir arkadaşım var. adam gerçekten berkin elvan kardeşimizi tanıyor. resimleri falan var birlikte neyse. bu değerli kardeşimiz; ailesinin biricik evladı vefat etti. herkes üzgün, benim de hassas olduğum bir konu bir çok insan gibi. bu bahsettiğim arkadaşım facebooktan saydırmış berkin kardeşime şöyleydi böyleydi aşağılamış hemde nasıl. görünce kan beynime sıçradı. aradım bunu çok sinirlendim. yemin ediyor doğru söylediğine dair falan filan. berkin elvan birine zarar vercekmiş o olay olmasa. vırt zırt yani. artık konuşmuyorum kendisiyle. o kadar üzüldümki. birde ailesinden birilerinin gördüğünü düşünün bu yazıları allah göstermesin. şimdi bu kişi çıkıp kimsenin hassasiyeti beni ilgilendirmez deme hakkı var mı? inanın dinini evladından çok seven insanlar var. o zaman bu yazıyı yazmak niye?
    ne geçebilir ki insanın eline? tabii ki ateist düşüncelerini savun ama hakaret neden?
    ya da atatürk mesela birisi bir laf deyince herkes kızıyor. bu haldeyken birinin atatürk'e laf etmesini anlayamıyorum ben.
    yani demek istediğim saygının temelinde hassasiyet var bence.
    hem yazar arkadaşımız bu söylemiyle kendisiyle çelişmiş. madem sırf hassas olduğumuz için saygı beklemiyorsun. gsvideo mu nedir onu neden savunuyorsun? o da senin hassasiyetin ve bazıları onu eleştiriyor.
  • 49
    (bkz: armindo tue na bangna bruma/#1621549)

    (bkz: armindo tue na bangna bruma/#1621505)

    (bkz: umut gündoğan/#1621461)

    (bkz: emre çolak/#1613624)

    (bkz: burak yılmaz/#1601644)

    bunları kendi futbolcularımız için yazmış alayına giydirmiş tabi buları yazarken
    bunu (bkz: bilal kısa/#1607551) da akhisar'ın yıldızı bila için yazmış

    (bkz: komşunun tavuğu komşuya kaz görünür)
App Store'dan indirin Google Play'den alın