66
gayet normal bir slogandır. kimseye bir zararı yok, hakaret yok. laiklikle kimsenin sorunu olduğunu sanmıyorum. bu ülkede laikliğin uygulanışı sorun olmuştur her zaman. sizin anlayacağınız şekilde söyleyeyim: nasıl ki demokrasi sayesinde mevcut iktidar seçim kazandıkça iktidar kalmaya devam ediyor ve buna sebep olarak demokrasi eleştiriliyor, o vakit laikliğin veya laikliğin uygulanışının bu ülkeye verdiği zararı da tartışmaya açık olmalısınız. nasıl ki ''benim oyum ile bunun oyu bir olamaz'' diye kendinizi farklı bir mertebede görüp demokrasiyi ihlal etmeniz anayasa için tehdit oluşturmuyor, ülkeyi bölme amacı taşıdığı için yargılanmanıza sebep olmuyor, laikliği tartışmak, eleştirmek de bir insanı vatan haini yapmamalı. dunyada bir avuc ulkenin anayasasinda yer alan bir maddeye bu kadar gonulden bagli olmak bence sacma. laiklik olmasa da bu ulkede pek bir sey degismez. yani, temel maddelerden biri olsa da turkiye'yi turkiye yapan temel yasalardan biri degil bence. bir de bunun kaldirilmasi halinde seriat gelecegini nereden çıkarıyorlar bilmiyorum.
öncelikle, laiklik ne zaman anayasaya girmiştir? 1937. peki meclis ne zaman kurulmuştur? 1920. peki bu 17 yıl boyunca şeriat ile mi yönetildik? hayır. 1928 yılına kadar devletin dini islam'dır yazıyordu anayasada. şimdi, ilk anayasayı mevcut anayasadan daha fazla benimseyen insan vatan haini midir? şeriatçı köpek midir? elbette değildir. bakın beyler, bu ülkeyi kurtaranlar laiklik için değil kutsalları için şehit olmuştur. nedir bu kutsallar? din, vatan, bayrak, namus, ezan, kur'an(kimse bu kutsalları benimsemek zorunda değil). laikliği savunacağım diye küllerinden doğan anadolu insanının değerlerine hakaret edecek olursak hoşt köpek derler adama. hoş, şimdilerde de anadolu çomarı diye küçümsediğiniz insanlar bu ülkeyi düşmandan kurtarmış, kanını, canını, malını mülkünü bu uğurda feda etmiştir. hiç antep direnişini, maraş direnişini duydunuz mu? gezi direnişine benzemez. elinde bira şişeleriyle apo posterleri altında kendi polisinle it dalaşına girmeye de benzemez.(bkz. anayasanın temel ilkelerinden devletçilik) yararlı bilgi: atatürk'ün kütüğü gaziantep'tedir. dışarıdan ciddi bir yardım almadan şehri savunmuş imanlı kişilerin yazdığı destandır gaziantep ve kahramanmaraş. araştırılması gereken anahtar kelimeler: şehit kamil, sütçü imam, karayılan, şahin bey.
bu son anlattıklarımın konuyla doğrudan bir alakası yoktur. neden anlattım? iktidar nefreti yüzünden ve güncel olaylar üzerinden müslümanları, bu dine inanları itibarsızlaştırmaya çalışan yobazlara cevap vermek için. siz sevseniz de sevmeseniz de, sırf dindar diye 'şeriatçı köpek' dedikleriniz bu vatan uğruna canından vazgeçecek ilk kişilerdir. siz bugün iktidar her şeyinize karışıp nefes aldırmadığı iddiası ile başka bir ülkeye kapak atma derdindeyken küfür savurduğunuz kesim çok daha uzun seneler toplumdan dışlanmış, önü kesilmiş ve ne zaman ses edecek olsa hem hukuki(!) hem gayri hukuki yollarla, darbelerle, hapislerle sindirilmiştir.
benim laiklikle hiçbir sorunum olmadığı gibi, bu sloganla da bir derdim yok. aynı şekilde bu maddeyi sahiplenmeme sebep bir şey de yok. bu maddenin kaldırılması şeriat ile yönetileceğimiz anlamına gelmiyor. laiklik, insanların dini inancını güvence altına alır, değil mi? kardeş sen laikliği savunurken şeriatçı köpek diye ağzından salyalar akıtarak sağa sola saldırıyorsun, buna ne demeli? seninle aynı fikri paylaşmayanları başka ülkeye yollamakla tehdit ediyor, ''atam olsa bunları sallandırırdı'' diye kılıcı sallıyorsun tepeden. sonra da şaşırıyorsun. bak işte kendin diyorsun. laiklik adı altında kendi halkına özgürlük getirecekken özgürlüklerini kısıtlıyor, engelliyor, değiştirmek için katı kurallar getiriyorsan o halk laikliği düşman beller. ondan sonra istediğin kadar ''laiklik senin için var, en çok sana lazım'' de, nasıl anlatacaksın? bu ülkede laiklik mi uygulanıyor yahu? okula git: engel. askere git: engel. memur ol: engel. hastaneye git: engel. meclise gir: engel.
şeriat çok ayrı bir mevzu. bir müslümanın şeriatı istememesi gibi bir şey söz konusu olamaz ama o kadar korkutulmuş, kafamızda öylesine kötü ve korkutucu yer edinmiş ki.. müslüman olmamıza rağmen korkuyoruz. bu endişeyi anlayabiliyorum ve saygı duyuyorum. şahsi olarak insanların dini inancı konusunda her türlü engellerin kaldırılması taraftarıyım. sadece dini değil hemen hemen her türlü özgürlük alanında rahatlama, gevşeme taraftarıyım. bunu bir tehdit olarak algılamayı bırakmalıyız. mesela yahudilerin(c.tesi) ve hıristiyanların(pazar) dini günleri ile birlikte cuma günü de resmi tatil olsa tadından yenmez. böylesine bir gelişme ateisti bile şeriatçı yapardı.*
öncelikle, laiklik ne zaman anayasaya girmiştir? 1937. peki meclis ne zaman kurulmuştur? 1920. peki bu 17 yıl boyunca şeriat ile mi yönetildik? hayır. 1928 yılına kadar devletin dini islam'dır yazıyordu anayasada. şimdi, ilk anayasayı mevcut anayasadan daha fazla benimseyen insan vatan haini midir? şeriatçı köpek midir? elbette değildir. bakın beyler, bu ülkeyi kurtaranlar laiklik için değil kutsalları için şehit olmuştur. nedir bu kutsallar? din, vatan, bayrak, namus, ezan, kur'an(kimse bu kutsalları benimsemek zorunda değil). laikliği savunacağım diye küllerinden doğan anadolu insanının değerlerine hakaret edecek olursak hoşt köpek derler adama. hoş, şimdilerde de anadolu çomarı diye küçümsediğiniz insanlar bu ülkeyi düşmandan kurtarmış, kanını, canını, malını mülkünü bu uğurda feda etmiştir. hiç antep direnişini, maraş direnişini duydunuz mu? gezi direnişine benzemez. elinde bira şişeleriyle apo posterleri altında kendi polisinle it dalaşına girmeye de benzemez.(bkz. anayasanın temel ilkelerinden devletçilik) yararlı bilgi: atatürk'ün kütüğü gaziantep'tedir. dışarıdan ciddi bir yardım almadan şehri savunmuş imanlı kişilerin yazdığı destandır gaziantep ve kahramanmaraş. araştırılması gereken anahtar kelimeler: şehit kamil, sütçü imam, karayılan, şahin bey.
bu son anlattıklarımın konuyla doğrudan bir alakası yoktur. neden anlattım? iktidar nefreti yüzünden ve güncel olaylar üzerinden müslümanları, bu dine inanları itibarsızlaştırmaya çalışan yobazlara cevap vermek için. siz sevseniz de sevmeseniz de, sırf dindar diye 'şeriatçı köpek' dedikleriniz bu vatan uğruna canından vazgeçecek ilk kişilerdir. siz bugün iktidar her şeyinize karışıp nefes aldırmadığı iddiası ile başka bir ülkeye kapak atma derdindeyken küfür savurduğunuz kesim çok daha uzun seneler toplumdan dışlanmış, önü kesilmiş ve ne zaman ses edecek olsa hem hukuki(!) hem gayri hukuki yollarla, darbelerle, hapislerle sindirilmiştir.
benim laiklikle hiçbir sorunum olmadığı gibi, bu sloganla da bir derdim yok. aynı şekilde bu maddeyi sahiplenmeme sebep bir şey de yok. bu maddenin kaldırılması şeriat ile yönetileceğimiz anlamına gelmiyor. laiklik, insanların dini inancını güvence altına alır, değil mi? kardeş sen laikliği savunurken şeriatçı köpek diye ağzından salyalar akıtarak sağa sola saldırıyorsun, buna ne demeli? seninle aynı fikri paylaşmayanları başka ülkeye yollamakla tehdit ediyor, ''atam olsa bunları sallandırırdı'' diye kılıcı sallıyorsun tepeden. sonra da şaşırıyorsun. bak işte kendin diyorsun. laiklik adı altında kendi halkına özgürlük getirecekken özgürlüklerini kısıtlıyor, engelliyor, değiştirmek için katı kurallar getiriyorsan o halk laikliği düşman beller. ondan sonra istediğin kadar ''laiklik senin için var, en çok sana lazım'' de, nasıl anlatacaksın? bu ülkede laiklik mi uygulanıyor yahu? okula git: engel. askere git: engel. memur ol: engel. hastaneye git: engel. meclise gir: engel.
şeriat çok ayrı bir mevzu. bir müslümanın şeriatı istememesi gibi bir şey söz konusu olamaz ama o kadar korkutulmuş, kafamızda öylesine kötü ve korkutucu yer edinmiş ki.. müslüman olmamıza rağmen korkuyoruz. bu endişeyi anlayabiliyorum ve saygı duyuyorum. şahsi olarak insanların dini inancı konusunda her türlü engellerin kaldırılması taraftarıyım. sadece dini değil hemen hemen her türlü özgürlük alanında rahatlama, gevşeme taraftarıyım. bunu bir tehdit olarak algılamayı bırakmalıyız. mesela yahudilerin(c.tesi) ve hıristiyanların(pazar) dini günleri ile birlikte cuma günü de resmi tatil olsa tadından yenmez. böylesine bir gelişme ateisti bile şeriatçı yapardı.*