1
iki oyuncu arasında oynanan ve silâhlı saldırıya karşı savunma tekniklerini içeren oyundur.
silâh olarak kauçuk bir bıçağın kullanıldığı karşılaşmalarda süre, 1’er dakikalık iki devreden oluşur. ninin dori’de olduğu gibi saldırı durumundaki oyuncu, diğer devrede değişerek savunma durumuna geçer. oyuncular oyuna başlayabilmek için minderin ortasında birbirlerine 4 m uzaklıkta dururlar. orta hakemin "rei" komutu ile oyuncular eğilerek selâmlaşırlar. saldırıda bulunacak oyuncu hakemden bıçağı ve kırmızı kemeri alır. puanlar; saldırı puanları ve savunma puanları olmak üzere ikiye ayrılır:
saldırı puanları: saldırıda puan alınabilmesi için, saldırı; kalça düzeyinden başlamalı, dürtme hareketi olmalı, saldırıya savunma oyuncusunun en az 1 adım önünden başlanmalı ve saldırılar bıçağın ucu ile yapılmalıdır. geçerli saldırılardan 1 puan alınır.
savunma puanları: saldırgan aikido tekniğine uygun olarak savrulur, boyun eğdirilir ya da etkisiz duruma getirilirse savunma puanı alınır. teknik tam olarak uygulanırsa tam puan (1 puan) verilir. tekniğin % 80 oranında uygulanması durumunda puan verilir. saldırı yapan oyuncu bıçağı düşürür ve savunma oyuncusu tarafından minder dışına savrulursa, savunma oyuncusuna 1 puan verilir. karşılaşma sonunda en yüksek puanları alan oyuncu karşılaşmayı kazanır. eşitlik durumunda, savunmadaki yüksek puanlara bakılır. bunların da eşit olması durumunda, hakemler tarafından, tekniği daha iyi olduğuna inanılan oyuncu galip ilân edilir.
sportmence olmayan ve kurallara uymayan davranışlarda bulunan sporcuya uyarı verilir. hataların devam etmesi durumunda 1 puan kesilir, oyuncunun hâlâ aynı davranışlarda bulunması durumunda diskalifiye edilir.
not: alıntı.
silâh olarak kauçuk bir bıçağın kullanıldığı karşılaşmalarda süre, 1’er dakikalık iki devreden oluşur. ninin dori’de olduğu gibi saldırı durumundaki oyuncu, diğer devrede değişerek savunma durumuna geçer. oyuncular oyuna başlayabilmek için minderin ortasında birbirlerine 4 m uzaklıkta dururlar. orta hakemin "rei" komutu ile oyuncular eğilerek selâmlaşırlar. saldırıda bulunacak oyuncu hakemden bıçağı ve kırmızı kemeri alır. puanlar; saldırı puanları ve savunma puanları olmak üzere ikiye ayrılır:
saldırı puanları: saldırıda puan alınabilmesi için, saldırı; kalça düzeyinden başlamalı, dürtme hareketi olmalı, saldırıya savunma oyuncusunun en az 1 adım önünden başlanmalı ve saldırılar bıçağın ucu ile yapılmalıdır. geçerli saldırılardan 1 puan alınır.
savunma puanları: saldırgan aikido tekniğine uygun olarak savrulur, boyun eğdirilir ya da etkisiz duruma getirilirse savunma puanı alınır. teknik tam olarak uygulanırsa tam puan (1 puan) verilir. tekniğin % 80 oranında uygulanması durumunda puan verilir. saldırı yapan oyuncu bıçağı düşürür ve savunma oyuncusu tarafından minder dışına savrulursa, savunma oyuncusuna 1 puan verilir. karşılaşma sonunda en yüksek puanları alan oyuncu karşılaşmayı kazanır. eşitlik durumunda, savunmadaki yüksek puanlara bakılır. bunların da eşit olması durumunda, hakemler tarafından, tekniği daha iyi olduğuna inanılan oyuncu galip ilân edilir.
sportmence olmayan ve kurallara uymayan davranışlarda bulunan sporcuya uyarı verilir. hataların devam etmesi durumunda 1 puan kesilir, oyuncunun hâlâ aynı davranışlarda bulunması durumunda diskalifiye edilir.
not: alıntı.