1
akla nazım hikmet'in bir şiirini getiren isimdir. tahir ile zühre meselesidir şiir.
şimdi ne alakası var lan bunun galatasaray sözlükle falan demeyin, efendim alaka şudur. bu şiir eski başkanımız özhan canaydın zamanında sıkça aklıma gelmiştir. liseden olmayanlara "yarım galatasaraylı" yakıştırması yaptığında, tek ünvanı galatasaray taraftarı olanları dışlamaya yönelik yaptıklarında hep bu şiir gelmiştir aklıma. ömrün tribünde geçmiştir, yeri gelmiş galatasaray için sevdiklerine sırt çevirmişsindir, özel hayatından fedakarlık yapmışsındır, hiç bir beklentiyle değil sadece takım sevgisiyle yapmışsındır ne yaptıysan, ama çok sevdiğin klübünün başkanı çıkıp senin gibilere yani adının başında yada sonunda galatasaray tarafrı dışında başka hiç bir ünvan olmayanlara, "yarım galatasaraylı" demiştir. insana koyuyor haliyle.
şiirin
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?
kısmı o anki hislere tercüman olmaktadır yada eşşek kadar adam olarak ben sevda için yazılmış bu şiiri kafayı iyice yediğim için o şekilde değerlendirmiş olabilirm. emin değilim o kısımda.
"hepimiz tahiriz" diye pankart yaptırmayı bile düşündüm.
not: ne kafayı yemesi be, galatasaray taraftarlığı başlı başına sevda zaten.
not2: niye böyle duygusallığa bağladım lan ben şimdi durduk yerde, valla kafamda güzel değil.
şiirin tamamı ahanda burdadır.
***
"tahirle zühre meselesi"
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş tahirle zühre olabilmekte
yani yürekte.
meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
****
ukdeyi veren : meistar
şimdi ne alakası var lan bunun galatasaray sözlükle falan demeyin, efendim alaka şudur. bu şiir eski başkanımız özhan canaydın zamanında sıkça aklıma gelmiştir. liseden olmayanlara "yarım galatasaraylı" yakıştırması yaptığında, tek ünvanı galatasaray taraftarı olanları dışlamaya yönelik yaptıklarında hep bu şiir gelmiştir aklıma. ömrün tribünde geçmiştir, yeri gelmiş galatasaray için sevdiklerine sırt çevirmişsindir, özel hayatından fedakarlık yapmışsındır, hiç bir beklentiyle değil sadece takım sevgisiyle yapmışsındır ne yaptıysan, ama çok sevdiğin klübünün başkanı çıkıp senin gibilere yani adının başında yada sonunda galatasaray tarafrı dışında başka hiç bir ünvan olmayanlara, "yarım galatasaraylı" demiştir. insana koyuyor haliyle.
şiirin
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?
kısmı o anki hislere tercüman olmaktadır yada eşşek kadar adam olarak ben sevda için yazılmış bu şiiri kafayı iyice yediğim için o şekilde değerlendirmiş olabilirm. emin değilim o kısımda.
"hepimiz tahiriz" diye pankart yaptırmayı bile düşündüm.
not: ne kafayı yemesi be, galatasaray taraftarlığı başlı başına sevda zaten.
not2: niye böyle duygusallığa bağladım lan ben şimdi durduk yerde, valla kafamda güzel değil.
şiirin tamamı ahanda burdadır.
***
"tahirle zühre meselesi"
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş tahirle zühre olabilmekte
yani yürekte.
meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?
tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
****
ukdeyi veren : meistar