40
teknik olarak olmasa da anlam olarak tribün tarihimizin top 5 hatta belki top 3'üne girecek olan koreografi. kuzey tribünde tek taraflı karton, doğu tribünde iki taraflı karton ve üç boyutlu tek çizim ile oluşturulmuştur.
rocky'nin ringe çıkıp sonra yumruğunu havaya kaldırdığı, rakibinin ise köşede havlu attığı 22 ekim 2017 galatasaray fenerbahçe maçı koreografisi teknik anlamında bu işin tepe noktasıydı. bu koreografide yapılanlar gerek ayrı ayrı koreografilerde tek başına, gerek aynı koreografilerde koordineli şekilde defalarca icra edilmişti.
ancak türkiye cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yıldönümü kutlamalarının bir şekilde gargaraya getirilmeye çalışıldığı bir ortamda, üstelik 10-15 yıl öncesine kıyasla tribünlerin toplumsal refleks verebilmekten çok çok uzaklaştığı bu dönemde, böyle bir koreografinin yapılması anlam olarak bu koreografiyi üst sıralara taşımaktadır.
tüm bunların yanında "bülent korkmaz niye var?" denilen çizim, 17 mayıs 2000 galatasray arsenal maçı sonrası kupa seramonisinde kupanın o dönemki iki kaptan bülent korkmaz ve hakan şükür tarafından kaldırıldığı anın fotoğrafının çizim halidir.
https://image.hurimg.com/...c03c0e715ca47b54.jpg
yavrum basının "okan buruk posteri" olarak lanse edeceği çizim ise 25 ağustos 2000 galatasaray real madrid maçı sonrası sevinç gösterileri sırasında çekilen şu pozun çizimidir.
https://twitter.com/...899929530375/photo/1
kuzey tribündeki üç boyutlu pankartın çözümlemesine gelirsek; merkezde ve herkesten biraz daha yüksekte kocaman bir mustafa kemal atatürk var. arkasına denk gelen set pankartında "cumhuiyeti biz kurduk" yazıyor. mustafa kemal atatürk'ün bir yanında bilim insanları, bir yanında dünyada tek çocuk bayramını armağan ettiği çocuklar yer almış. hemen yamacında bir madenci ve "kurtuluş savaşı'nda siper kazmaya giden köylü kadın" var. atatürk'ün izinde denebilecek bir yerde de metin oktay yükseliyor. bir uçta uefa kupası, diğer uçta süper kupa; galatasaray tarihinin en büyük iki başarısı da orada. en altta da "onu yaşatacak ve yükseltecek olan sizlersiniz" yazıyor.
ilkokulda cumhuriyet konulu kompozisyon yarışmasına girse ödül alacak bir koreografinin hala "o niye var bu niye yok" düzeyinde değerlendirilmesi de çağımızın bir talihsizliği muhtemelen. kuvvetle muhtemel fatih terim çizimi olsaydı da, 3-4 maç sonrayı geçtim bu maçta yaşanacak olası bir kötü sonuçta fatih terim'in çizimi üzerinden okan hoca'ya kendince gözdağı veren sözüm ona fenomenler vs. ortaya çıkıp sulandırabilirdi.
adamlar uğraşıp didinip, üstelik hiç de çaktırmadan böyle bir koreografi hazırlamış. hakkıyla anlatabilmek için neredeyse iki a4 sayfası yazmak, atıf yapmak vs. gerekiyor. yine de çıkıp "uefa kupası'nın öbür yanını niye çizmediniz" diyecek rakip takım taraftarı bir göt lalesi daha çok itibar görecektir. ya da fatih terim'in neden çizimde yer almadığının spekülasyonu koreografinin kendisinden daha çok rağbet görecektir.
çünkü evet, övmek değil yermek hatta itin götüne sokmak çok daha cazip geliyor herkese...
hatta bir ihtiyaç artık...
rocky'nin ringe çıkıp sonra yumruğunu havaya kaldırdığı, rakibinin ise köşede havlu attığı 22 ekim 2017 galatasaray fenerbahçe maçı koreografisi teknik anlamında bu işin tepe noktasıydı. bu koreografide yapılanlar gerek ayrı ayrı koreografilerde tek başına, gerek aynı koreografilerde koordineli şekilde defalarca icra edilmişti.
ancak türkiye cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yıldönümü kutlamalarının bir şekilde gargaraya getirilmeye çalışıldığı bir ortamda, üstelik 10-15 yıl öncesine kıyasla tribünlerin toplumsal refleks verebilmekten çok çok uzaklaştığı bu dönemde, böyle bir koreografinin yapılması anlam olarak bu koreografiyi üst sıralara taşımaktadır.
tüm bunların yanında "bülent korkmaz niye var?" denilen çizim, 17 mayıs 2000 galatasray arsenal maçı sonrası kupa seramonisinde kupanın o dönemki iki kaptan bülent korkmaz ve hakan şükür tarafından kaldırıldığı anın fotoğrafının çizim halidir.
https://image.hurimg.com/...c03c0e715ca47b54.jpg
yavrum basının "okan buruk posteri" olarak lanse edeceği çizim ise 25 ağustos 2000 galatasaray real madrid maçı sonrası sevinç gösterileri sırasında çekilen şu pozun çizimidir.
https://twitter.com/...899929530375/photo/1
kuzey tribündeki üç boyutlu pankartın çözümlemesine gelirsek; merkezde ve herkesten biraz daha yüksekte kocaman bir mustafa kemal atatürk var. arkasına denk gelen set pankartında "cumhuiyeti biz kurduk" yazıyor. mustafa kemal atatürk'ün bir yanında bilim insanları, bir yanında dünyada tek çocuk bayramını armağan ettiği çocuklar yer almış. hemen yamacında bir madenci ve "kurtuluş savaşı'nda siper kazmaya giden köylü kadın" var. atatürk'ün izinde denebilecek bir yerde de metin oktay yükseliyor. bir uçta uefa kupası, diğer uçta süper kupa; galatasaray tarihinin en büyük iki başarısı da orada. en altta da "onu yaşatacak ve yükseltecek olan sizlersiniz" yazıyor.
ilkokulda cumhuriyet konulu kompozisyon yarışmasına girse ödül alacak bir koreografinin hala "o niye var bu niye yok" düzeyinde değerlendirilmesi de çağımızın bir talihsizliği muhtemelen. kuvvetle muhtemel fatih terim çizimi olsaydı da, 3-4 maç sonrayı geçtim bu maçta yaşanacak olası bir kötü sonuçta fatih terim'in çizimi üzerinden okan hoca'ya kendince gözdağı veren sözüm ona fenomenler vs. ortaya çıkıp sulandırabilirdi.
adamlar uğraşıp didinip, üstelik hiç de çaktırmadan böyle bir koreografi hazırlamış. hakkıyla anlatabilmek için neredeyse iki a4 sayfası yazmak, atıf yapmak vs. gerekiyor. yine de çıkıp "uefa kupası'nın öbür yanını niye çizmediniz" diyecek rakip takım taraftarı bir göt lalesi daha çok itibar görecektir. ya da fatih terim'in neden çizimde yer almadığının spekülasyonu koreografinin kendisinden daha çok rağbet görecektir.
çünkü evet, övmek değil yermek hatta itin götüne sokmak çok daha cazip geliyor herkese...
hatta bir ihtiyaç artık...