762
bu ve bunun gibi şahısları başımıza bela eden antik yunan dünyasına lanet olsun. neden antik yunan'a kadar götürdüm mevzuyu söyleyeyim.
--- alıntı ---
yunanistan’da platon’un yaşadığı mö. 5. ve 4. yüzyıllarda, site içerisinde demokrasi ile oligarşi arasında kavga var. demokrasi taraftarları yurttaşlığa ve eşitliğe dayanarak yönetime katılmak istiyorlar. platon’un da ait olduğu aristokrasi ve oligarşi taraftarları da yönetimin bir bilgi, tecrübe, imkân ve sanat olduğunu ve dolayısıyla onların katılmaması gerektiğini söylüyor.
--- alıntı ---
bu elit ile sokaktaki insan kavramlarını yunan dünyasında en fazla platon işliyor ve geliştiriyor. örnekleri de hatta kötü niyetli örnekler; mesela hekimle hasta, gemi kaptanıyla tayfa örnekleri. diyor ki: “bir gemi fırtınaya yakalansa, insanlar tayfaların sözüne mi yoksa kaptanın sözüne mi uyacaklar?” e iyi de toplum bir gemi midir? bir toplum sabah akşam fırtınayla mı karşılaşıyor? bir toplumun bekâ sorunu mu var? şimdi nereden nereye gelmek istediğimi anladınız mı? bu elitler böyle bir şey de yaparlar; aman bir tehlike, canavar, dış düşman… “bekâ sorunu var, onun için biz memleketi kurtarmak için şunu şunu yapalım” derler.
bu zat-ı muhterem işte bu ve benzeri bir hiyerarşi düzenini ve lise içerisinde kim ne halt ederse etsin, aksinin beyan ve iddia edilmemesi gerektiğini belirterek burak elmas denilen beyaz yakalı iş insanının haltlarını kapatmak için, bugün taraftar ve yönetim desteğini arkasına almış dursun özbek'i ve onun yönetiminde bulunan nice başarılı insanı kullanıyor.
--- alıntı ---
yunanistan’da platon’un yaşadığı mö. 5. ve 4. yüzyıllarda, site içerisinde demokrasi ile oligarşi arasında kavga var. demokrasi taraftarları yurttaşlığa ve eşitliğe dayanarak yönetime katılmak istiyorlar. platon’un da ait olduğu aristokrasi ve oligarşi taraftarları da yönetimin bir bilgi, tecrübe, imkân ve sanat olduğunu ve dolayısıyla onların katılmaması gerektiğini söylüyor.
--- alıntı ---
bu elit ile sokaktaki insan kavramlarını yunan dünyasında en fazla platon işliyor ve geliştiriyor. örnekleri de hatta kötü niyetli örnekler; mesela hekimle hasta, gemi kaptanıyla tayfa örnekleri. diyor ki: “bir gemi fırtınaya yakalansa, insanlar tayfaların sözüne mi yoksa kaptanın sözüne mi uyacaklar?” e iyi de toplum bir gemi midir? bir toplum sabah akşam fırtınayla mı karşılaşıyor? bir toplumun bekâ sorunu mu var? şimdi nereden nereye gelmek istediğimi anladınız mı? bu elitler böyle bir şey de yaparlar; aman bir tehlike, canavar, dış düşman… “bekâ sorunu var, onun için biz memleketi kurtarmak için şunu şunu yapalım” derler.
bu zat-ı muhterem işte bu ve benzeri bir hiyerarşi düzenini ve lise içerisinde kim ne halt ederse etsin, aksinin beyan ve iddia edilmemesi gerektiğini belirterek burak elmas denilen beyaz yakalı iş insanının haltlarını kapatmak için, bugün taraftar ve yönetim desteğini arkasına almış dursun özbek'i ve onun yönetiminde bulunan nice başarılı insanı kullanıyor.