253
90'lı yılların ortasında islamic force; ortasından sonuna doğru ise nefret, 2000'li yılların başında da barikat ile türkçe rap müzikle tanıştım. önce islamic force grubu dağıldı, daha sonra fuchs ve ceza nefret grubunu dağıtıp her biri bir başka aleme savrulmuştu. barikat zaten münferit müzik icra ederdi.
erci-e ve sirhot yanılmıyorsam tıpkı islamic force ve barikat gibi gurbetçi tayfadan. nefret grubuyla sıkı dostlukları olan ikiliydi. özellikle sirhot'ın lirikalitesi, ses tonlaması ve ryhmeları mükemmel ötesiydi.
alıntı
you only get the best rap
bu grubun adı nefret
alıntı
tabii bütün bunlar yaşanırken yunus özyavuz gerçeği de silahsız kuvvet mic check ile kendini göstermeye başlamıştı 90'ların sonunda. milenyumun hemen sonunda sözlerim silahım ve ihtiyar heyeti albümleri birçok ödüle aday olarak gösterildi.
rap müzik aheste aheste şahlanırken ceza, fuchs, nefret, erci-e, sirhot, killa, fuat, sahtiyan ve silahsız kuvvet birlikteliği daha sonra dağılarak her biri şahsına münhasır rap müziğini icra etmeye devam etti. bu süreçte ceza kadıköy acil topluluğunu, mic check ise 2002'de aldığı isimle sagopa kajmer olarak kuvvetmira rap okulunu oluşturdu. bu okuldan daha sonra raffine, abluka alarm, kolera, zet gibi yetkin rapçiler piyasaya giriş yapma imkanı buldu.
özellikle abluka alarm'ı çok severek dinlerdim. bugün hâlâ bir rap parçası dinlemek istesem açıp abluka dinlerim. çünkü öyle tahmin ediyorum ki grubu oluşturan ikili, müzik kariyeri boyunca tarzından sapmayan ve duruşundan ödün vermeyen ender kişilerdendir. öyle ki biriyle twitter'dan iletişime geçip iyi dileklerimi de sunmuştum.
2000'li yılların ortasında ceza ve sagopa rüzgarı vardı. bpg ve med cezir albümleri türk rap müziğinin en güzel iki albümü olabilir diye düşünüyorum. tabii saian, başar, rahdan, mt gibi rapperlar da kaliteli müzikleri icra ediyordu o senelerde.
takvimler 2009u gösterdiğinde rap müziğin artık bana hitap etmediğini fark ettim. o günden sonra pek dinlemedim. ama bpg sahibi sago'nun cemaatlere yanlayıp söz kalitesini düşürmesi beni çok şaşırtmıştı.
günümüzde rap inanılmaz popüler. devir teknoloji devri olduğu için birçok rapper, bu işin temelini atan adamlardan daha fazla bu işin kaymağını yiyor. müzik marketleri dolaşıp sirhot kasedi sormaya benzemiyor bugün youtube'dan norm açıp dinlemek.
son bir not: bence kaliteli bir rapperın alamet-i farikası, diss parçalarındaki söz kalitesindedir.
erci-e ve sirhot yanılmıyorsam tıpkı islamic force ve barikat gibi gurbetçi tayfadan. nefret grubuyla sıkı dostlukları olan ikiliydi. özellikle sirhot'ın lirikalitesi, ses tonlaması ve ryhmeları mükemmel ötesiydi.
alıntı
you only get the best rap
bu grubun adı nefret
alıntı
tabii bütün bunlar yaşanırken yunus özyavuz gerçeği de silahsız kuvvet mic check ile kendini göstermeye başlamıştı 90'ların sonunda. milenyumun hemen sonunda sözlerim silahım ve ihtiyar heyeti albümleri birçok ödüle aday olarak gösterildi.
rap müzik aheste aheste şahlanırken ceza, fuchs, nefret, erci-e, sirhot, killa, fuat, sahtiyan ve silahsız kuvvet birlikteliği daha sonra dağılarak her biri şahsına münhasır rap müziğini icra etmeye devam etti. bu süreçte ceza kadıköy acil topluluğunu, mic check ise 2002'de aldığı isimle sagopa kajmer olarak kuvvetmira rap okulunu oluşturdu. bu okuldan daha sonra raffine, abluka alarm, kolera, zet gibi yetkin rapçiler piyasaya giriş yapma imkanı buldu.
özellikle abluka alarm'ı çok severek dinlerdim. bugün hâlâ bir rap parçası dinlemek istesem açıp abluka dinlerim. çünkü öyle tahmin ediyorum ki grubu oluşturan ikili, müzik kariyeri boyunca tarzından sapmayan ve duruşundan ödün vermeyen ender kişilerdendir. öyle ki biriyle twitter'dan iletişime geçip iyi dileklerimi de sunmuştum.
2000'li yılların ortasında ceza ve sagopa rüzgarı vardı. bpg ve med cezir albümleri türk rap müziğinin en güzel iki albümü olabilir diye düşünüyorum. tabii saian, başar, rahdan, mt gibi rapperlar da kaliteli müzikleri icra ediyordu o senelerde.
takvimler 2009u gösterdiğinde rap müziğin artık bana hitap etmediğini fark ettim. o günden sonra pek dinlemedim. ama bpg sahibi sago'nun cemaatlere yanlayıp söz kalitesini düşürmesi beni çok şaşırtmıştı.
günümüzde rap inanılmaz popüler. devir teknoloji devri olduğu için birçok rapper, bu işin temelini atan adamlardan daha fazla bu işin kaymağını yiyor. müzik marketleri dolaşıp sirhot kasedi sormaya benzemiyor bugün youtube'dan norm açıp dinlemek.
son bir not: bence kaliteli bir rapperın alamet-i farikası, diss parçalarındaki söz kalitesindedir.