31
laiklik devletin modern hukuk kuralları çerçevesinde yönetilmesi için vardır.
laiklik cahil ve tek derdi kimin kimi sikebileceği olan din adamlarının bilim, sanat, kültür gibi her boka maydonoz olmaması, sığ beyinleriyle aptal aptal fetvalar vererek bir ülkenin kaderiyle oynamaması için vardır. kimse kusura bakmasın, bana ait olmayan bir coğrafyada ortaya çıkmış, bundan 1500 yıl öncesinin 300-500 kişilik kabilelerinin yaşantısını düzenlemek için dizayn edilmiş kuralları internet çağında insanlara dayatamazsın. o zamanın sorunları kız çocuklarının diri diri toprağa gömülmesiymiş. bu günün sorunları farklı. yarınınkiler daha da farklı.
dinin hukukda yeri yoktur. biz türkçe konuşuyoruz. türkçesinin anlaşılamayacağı iddia edilen bir kitabı, türk hukuğuna sokmak demek ya hukuğu komple arapça yapacaz demek, ya da hukukda kaos yaratıcaz demektir. illa şeriat ile yönetilmene gerek yok. türkçesi anlaşılamayacak bir kitaba atıf dahi karmaşayı getirir.
islamiyet bir maneviyat meselesidir. isteyen hayatını ona göre düzenler. düzenlemeyenin cezasını zaten ahirette allah vermeyecek mi? ancak kendi maneviyatını başkasının maneviyatı olmak için dayatan kişiler toplumun sağlıklı yapısını tehdit ederler.
dünyanın en mutlu müslümanları dahi laik ülkelerde yaşayanlar. geri kalanların ya kafa koparıyor ya da kafası kopuyor.
velhasıl anayasamız da açıktır.
türkiye cumhuriyeti demokratik, laik bir hukuk devletidir. üstelik bu sıfatların değiştirilmesi dahi teklif edilemez.
bu bağlamda cehaleti nedeniyle bir mevkiye gelebilmiş çomarlar laiklik anayasadan çıkmalıdır diye bağırabiliyorsa, büyük galatasaray taraftarı hayli hayli bağırır. hukuğun teminatı anayasanın uygulanacağını söylemek her türk vatandaşının hakkıdır.
laiklik cahil ve tek derdi kimin kimi sikebileceği olan din adamlarının bilim, sanat, kültür gibi her boka maydonoz olmaması, sığ beyinleriyle aptal aptal fetvalar vererek bir ülkenin kaderiyle oynamaması için vardır. kimse kusura bakmasın, bana ait olmayan bir coğrafyada ortaya çıkmış, bundan 1500 yıl öncesinin 300-500 kişilik kabilelerinin yaşantısını düzenlemek için dizayn edilmiş kuralları internet çağında insanlara dayatamazsın. o zamanın sorunları kız çocuklarının diri diri toprağa gömülmesiymiş. bu günün sorunları farklı. yarınınkiler daha da farklı.
dinin hukukda yeri yoktur. biz türkçe konuşuyoruz. türkçesinin anlaşılamayacağı iddia edilen bir kitabı, türk hukuğuna sokmak demek ya hukuğu komple arapça yapacaz demek, ya da hukukda kaos yaratıcaz demektir. illa şeriat ile yönetilmene gerek yok. türkçesi anlaşılamayacak bir kitaba atıf dahi karmaşayı getirir.
islamiyet bir maneviyat meselesidir. isteyen hayatını ona göre düzenler. düzenlemeyenin cezasını zaten ahirette allah vermeyecek mi? ancak kendi maneviyatını başkasının maneviyatı olmak için dayatan kişiler toplumun sağlıklı yapısını tehdit ederler.
dünyanın en mutlu müslümanları dahi laik ülkelerde yaşayanlar. geri kalanların ya kafa koparıyor ya da kafası kopuyor.
velhasıl anayasamız da açıktır.
türkiye cumhuriyeti demokratik, laik bir hukuk devletidir. üstelik bu sıfatların değiştirilmesi dahi teklif edilemez.
bu bağlamda cehaleti nedeniyle bir mevkiye gelebilmiş çomarlar laiklik anayasadan çıkmalıdır diye bağırabiliyorsa, büyük galatasaray taraftarı hayli hayli bağırır. hukuğun teminatı anayasanın uygulanacağını söylemek her türk vatandaşının hakkıdır.