47
--- alinti ---
oyunun yapim asamasindaki incelemesinden notlar(hands-on preview)
adam eksiltmek zorlasmis.
oyun fifa 09 dan daha hizli ama pes 2009 dan daha yavasmis ve daha taktiksel oyun anlayisi getirilmis.
inceleyen arkadaslar ilk 3 maclarinda gol atamamislar. liverpool la barca ya karsi normal zorluk seviyesinde.
tezahuratlar biraz iyilestirilmis ama yeterli degilmis.
kamera yakinlasinca goruntuler daha once yayimlanan messi ve torres goruntuleri kadar gercek gorunuyormus ama uzaklasinca pes 2009 dan pek
farki yokmus.
spiker de pes 2009 un aynisiymis ama henuz iyilestirmeler yapilmamis.
cimenlerin cozunurlugu artirilmis.
taraftarlar 3 boyutlu olmus.
yeni isiklandirma sistemiyle oyun daha gercekci, daha karanlik gorunuyormus ama bunun uzerinde calisiyorlarmis hala.
yakindan bakinca dinamik isiklar goze carpiyormus, kamerayi cevirdikce golgelenmeler cok gercekci oluyormus. ama en genis acidan bakinca fifa 10 daha guzel gorunuyormus.
animasyonlarin henuz yarisi yapilmis. top surusu, kaleci ve sut animasyonlari yapilmayanlar arasinda.
suanda paslar, top surusu, stil hareketler, kafa vuruslari, sutlar pes 2009 da olduklari gibi gorunuyormus.
sampiyonlar ligi online oynanabilcek.
master lig te gercek para birimi kullanilcakmis.
master lig te oyuncunun degeri, oyuncunun ozelliklerine ve oynadigi takimin degerine gore ayarlaniyor.
master lig te ve become a legend modunda sampiyonlar ligi ve uefa avrupa ligi olcak.
yine bal modunda teknik direktorun senin hakkinda ozel degerlendirmeleri olcak. bu da formayi kapmanda sana yardimci olcak.
master lig te mac oncesi konusma yaparak, oyuncularin moralini artircaz.
daha sik oyun guncellemeleri olcak.
online da pes 2008 ve 2009 daki sistem yerine pes6 da kullanilan sistem kullanilcak, lag problemi olmiycak.
taraftarlar ic ve dis sahaya gore tepkiler vercek.
yapay zeka otomatik hareketler yapmiyacak(oyunumuza karismiyacak, alehimize gereksiz penalti ve kartlar olmiyacak yani).
hakemler daha dengeli olacak, avantaj kuralini daha iyi uygulayacak.
frikik kullanan oyuncu, topa vurduktan sonra donup kalmayacak. :p
taktik ayarlarinda simple settings olmayacak. surgulerle gorcez isimizi.
penalti kullanislarinda daha etkin olacagiz.
kaleciler cok daha iyi olacak.
daha fazla gol kutlama animasyonu olacak.
spiker daha dikkatli olacak.
oyuncularin top-line istatistigi olacak ve yerlestirdigimiz pozisyonlarina gore degisecek(fifa daki overall gibi). mesela benayoun u amf oynatirsak 78, cmf oynatirsak 63, dmf oynatirsak 47 olcakmis top-line i(enust-cizgi? doruk-nokta?) insallah bu top-line sadece goruntude kalmaz. mesela gudjohnsen i defansin gobegine koyunca hic siritmiyor pes 2009 da hatta cok iyi oynuyor, siritmasi lazim aslinda. ya da kaka mesela cok iyi oyuncu calim at, gol at falan ama hayvan gibi de top kapma yetenegi var. gercekte var mi bu?
kart sistemi
ozel yetenekler(dribling, tackling, middle shooting vs..), yildizlar yerine yetenek kartlariyla gosterilcekmis. ve oyuncu ozellikelrinde bu kartlar goruncekmis. her oyuncu icin 12 kart slotu varmis ama dunyanin en iyi oyuncusun bile ne fazla 7 karti doluymus. bildigimiz ozel yetenekler disinda yeni eklenen acip kapatabilecegimiz yetenekler varmis.
acilip-kapanabilen kartlardan bazilari:
attack/defence: oyuncuyu ofansif veya defansif yapmayi sagliyor.
extra attacker: defans oyuncusunun daha fazla ataga cikmasini sagliyor.
deep cover: defans oyuncusunun en geride beklemesini sagliyor.
overlappin run: fuleli kosu
incisive run: capraz kosu
mazing run: calimlarla kosma ozelligi =)
cut back pass: ceza alaninda topu ileri geri cekerek adam eksiltme ozelligi.
goal poacher: defansin arasindan siyrilma ozelligi
pinpoint pass: isabetli ara paslari ve uzun paslar
box to box: defans ve atak arasinda mekik dokuma :p
long ranger: iyi ve isabetle uzaktan sutlar.
free roaming: serbest dolasma ozelligi.
fox in the box: etkisiz gibi gorunen golcu (sallamiyorumdur insallah)
dummy runner: sahte kosular yaparak takim arkadaslarina alan acma
strateji surguleri
taktiksel anlayislar icin 0-100 arasi deger atamizi saglayan surgulerin tumu:
(ben surgu dedim ama kesin daha guzel bir ismi vardir :p)
player support: takim olarak hucum ve savunma yapma
support range: topu kontrol eden kisinin destek alabilecegi menzil
position switch frequency: oyuncularin pzoisyonlarini degistirerek alan yaratmalarini sagliyor ama taktik anlayisini kaybetmeye ve rakip takim icin bos alan vermeye neden olabiliyor
attacking style: merkezden, kanatlardan ya da dengeli ofansif dusunce.
pressing: ne kadar baskili oynayacagimizi belirler
defensive line: defansin onde, geride veya dengeli sekilde kurmamizi saglar.
compactness: merkeze dogru veya kanatlara yayilarak oynamanizi belirler
defensive strategy: cizgi defansi veya libero kullanarak defans yapmamizi belirler
--- alinti ---
http://www.oyungezer.com.tr/...1429.60/topicseen,1/
oyunun yapim asamasindaki incelemesinden notlar(hands-on preview)
adam eksiltmek zorlasmis.
oyun fifa 09 dan daha hizli ama pes 2009 dan daha yavasmis ve daha taktiksel oyun anlayisi getirilmis.
inceleyen arkadaslar ilk 3 maclarinda gol atamamislar. liverpool la barca ya karsi normal zorluk seviyesinde.
tezahuratlar biraz iyilestirilmis ama yeterli degilmis.
kamera yakinlasinca goruntuler daha once yayimlanan messi ve torres goruntuleri kadar gercek gorunuyormus ama uzaklasinca pes 2009 dan pek
farki yokmus.
spiker de pes 2009 un aynisiymis ama henuz iyilestirmeler yapilmamis.
cimenlerin cozunurlugu artirilmis.
taraftarlar 3 boyutlu olmus.
yeni isiklandirma sistemiyle oyun daha gercekci, daha karanlik gorunuyormus ama bunun uzerinde calisiyorlarmis hala.
yakindan bakinca dinamik isiklar goze carpiyormus, kamerayi cevirdikce golgelenmeler cok gercekci oluyormus. ama en genis acidan bakinca fifa 10 daha guzel gorunuyormus.
animasyonlarin henuz yarisi yapilmis. top surusu, kaleci ve sut animasyonlari yapilmayanlar arasinda.
suanda paslar, top surusu, stil hareketler, kafa vuruslari, sutlar pes 2009 da olduklari gibi gorunuyormus.
sampiyonlar ligi online oynanabilcek.
master lig te gercek para birimi kullanilcakmis.
master lig te oyuncunun degeri, oyuncunun ozelliklerine ve oynadigi takimin degerine gore ayarlaniyor.
master lig te ve become a legend modunda sampiyonlar ligi ve uefa avrupa ligi olcak.
yine bal modunda teknik direktorun senin hakkinda ozel degerlendirmeleri olcak. bu da formayi kapmanda sana yardimci olcak.
master lig te mac oncesi konusma yaparak, oyuncularin moralini artircaz.
daha sik oyun guncellemeleri olcak.
online da pes 2008 ve 2009 daki sistem yerine pes6 da kullanilan sistem kullanilcak, lag problemi olmiycak.
taraftarlar ic ve dis sahaya gore tepkiler vercek.
yapay zeka otomatik hareketler yapmiyacak(oyunumuza karismiyacak, alehimize gereksiz penalti ve kartlar olmiyacak yani).
hakemler daha dengeli olacak, avantaj kuralini daha iyi uygulayacak.
frikik kullanan oyuncu, topa vurduktan sonra donup kalmayacak. :p
taktik ayarlarinda simple settings olmayacak. surgulerle gorcez isimizi.
penalti kullanislarinda daha etkin olacagiz.
kaleciler cok daha iyi olacak.
daha fazla gol kutlama animasyonu olacak.
spiker daha dikkatli olacak.
oyuncularin top-line istatistigi olacak ve yerlestirdigimiz pozisyonlarina gore degisecek(fifa daki overall gibi). mesela benayoun u amf oynatirsak 78, cmf oynatirsak 63, dmf oynatirsak 47 olcakmis top-line i(enust-cizgi? doruk-nokta?) insallah bu top-line sadece goruntude kalmaz. mesela gudjohnsen i defansin gobegine koyunca hic siritmiyor pes 2009 da hatta cok iyi oynuyor, siritmasi lazim aslinda. ya da kaka mesela cok iyi oyuncu calim at, gol at falan ama hayvan gibi de top kapma yetenegi var. gercekte var mi bu?
kart sistemi
ozel yetenekler(dribling, tackling, middle shooting vs..), yildizlar yerine yetenek kartlariyla gosterilcekmis. ve oyuncu ozellikelrinde bu kartlar goruncekmis. her oyuncu icin 12 kart slotu varmis ama dunyanin en iyi oyuncusun bile ne fazla 7 karti doluymus. bildigimiz ozel yetenekler disinda yeni eklenen acip kapatabilecegimiz yetenekler varmis.
acilip-kapanabilen kartlardan bazilari:
attack/defence: oyuncuyu ofansif veya defansif yapmayi sagliyor.
extra attacker: defans oyuncusunun daha fazla ataga cikmasini sagliyor.
deep cover: defans oyuncusunun en geride beklemesini sagliyor.
overlappin run: fuleli kosu
incisive run: capraz kosu
mazing run: calimlarla kosma ozelligi =)
cut back pass: ceza alaninda topu ileri geri cekerek adam eksiltme ozelligi.
goal poacher: defansin arasindan siyrilma ozelligi
pinpoint pass: isabetli ara paslari ve uzun paslar
box to box: defans ve atak arasinda mekik dokuma :p
long ranger: iyi ve isabetle uzaktan sutlar.
free roaming: serbest dolasma ozelligi.
fox in the box: etkisiz gibi gorunen golcu (sallamiyorumdur insallah)
dummy runner: sahte kosular yaparak takim arkadaslarina alan acma
strateji surguleri
taktiksel anlayislar icin 0-100 arasi deger atamizi saglayan surgulerin tumu:
(ben surgu dedim ama kesin daha guzel bir ismi vardir :p)
player support: takim olarak hucum ve savunma yapma
support range: topu kontrol eden kisinin destek alabilecegi menzil
position switch frequency: oyuncularin pzoisyonlarini degistirerek alan yaratmalarini sagliyor ama taktik anlayisini kaybetmeye ve rakip takim icin bos alan vermeye neden olabiliyor
attacking style: merkezden, kanatlardan ya da dengeli ofansif dusunce.
pressing: ne kadar baskili oynayacagimizi belirler
defensive line: defansin onde, geride veya dengeli sekilde kurmamizi saglar.
compactness: merkeze dogru veya kanatlara yayilarak oynamanizi belirler
defensive strategy: cizgi defansi veya libero kullanarak defans yapmamizi belirler
--- alinti ---
http://www.oyungezer.com.tr/...1429.60/topicseen,1/