resim
Semih Kaya
Takım:Kariyer Sonu
Mevki:Stoper
Yaş:33
Boy:1.83
Uyruk:Türkiye
  • 2936
    sol stoper oynamasinin hangi tecrubesiyle oldugunu anlamadigim gelecegi parlak defans oyuncumuz. aslinda asil soru su; ne alaka tecrube?

    tecrubeyi de acalim madem hazir elimiz degmisken.

    tecrube= oynadigi buyuk takimlar mi?
    tecrube= o mevkide daha once oynayip edindikleri mi?
    tecrube= yaninda oynayan adamla birlikte oynamis olmak ya da anlasilabiliyor olabilmek mi?

    burdisso zaten hali hazirda sol stoper oynayabilen adam bunun oyun tecrubesiyle degil oyun aliskanligi ile alakasi var. bir oyuncu sag stoper oynamaya alisiksa rakibi karsilarken vucudunu konumlandirmasini ona gore ayarlar. sol stoperda oynayan ise rakibini karsilarken tersi sekilde. vucut agirligini dengeleyebilmesi, dogru ayakla rakibi karsilayabilmesi, cabuk arkasini donebilecek sekilde kendimi ayarlayabilmesine gore defans oyunculari sag stoper veya sol stoper yapilir. bunun takimin en eskisi gibi bir mantikla dagitilmasi soz konusu degil. ayrica bulundugu yeri kaybetmeye daha musait olur sol stoper oynayamayan kisi cunku sahayi gorus sekli aliskanligi refles gibidir. o ezberi bozmak da kolay is degil.

    semih diger stoperlerden daha genc oldugu icin soz konusu olan tecrubenin sadece ve sadece suanki mevcut takiminda gecirdigi sure olarak bahsedildigini dusunuyorum. aksi halde zaten sol stoper oynama tecrubesi burdisso'nun daha fazla, yaslari da diger oyuncularin semih'ten fazla. yanindaki adamla iletisim ve anlasma olarak gorursek de hicbirinin birbiriyle alakasi yoktu ancak semih ve sabri birbiriyle anlasabilecek, burdisso ve alex de birbiriyle anlasabilecek oyuncular oldugu icin yine ters bir tercih semih'in sol stoper oynamasi.

    muzikten cok anlamayan insanlar genelde "bas gitara ne gerek var elektro var ya" gibi acayip bir mantik uretirler. bas'in etkisini duymaz onlarin algisi. bas gitar ve davul'un birlikte hatta surekli birbirine bakarak is yapmasi gerekir. kaba tarifle calinan sarkinin otesinde ikisinin bir ahenk olusturmasi hatta bu nedenle belli davullarla belli baslarin yanyana kullanilmasi gerekir. defans icin de o uyum ve dogru ahenk onemli. iletisimi hic olmayan semih ve telles, iletisimi hic olmayan sabri ve burdisso yerine, iletisimi olan burdisso ve telles ile semihle sabri daha mantikli gelmiyor mu size de?

    ayrica semih'ten sol stoper yapmaya calisirken daha kac gol yememiz gerekiyor?
App Store'dan indirin Google Play'den alın