• 25
    toplumsal cinsiyet rollerini ve bunun oluşturduğu düzeni judith butler’ın cinsiyetin performatif olması yani bir sınırının olmaması gerektiği savı üzerinden görüyorum. işin biyolojik ve fiziksel tarafı bambaşka bir boyut bu karışmasın. bunu kadın erkek diye ayırmak çağın çok gerisinde boş bir inat. ımane khelif özelinde ise durum bu savı destekler bazı noktalarla karşımıza çıkıyor. khelif kadın doğmuş ve kadın kimliğine sahip bir birey, trans olması erkekliği vesaire tamamen uydurma. tüm resmi kaynaklar da durumu doğruluyor. burada fark yaratan detaylar kadın olmasına rağmen gen sorunu yaşaması erkek gibi güçlü bir fiziğe sahip olması vesaire ancak burada kilit kelime ‘gibi’. yani kendisi evet erkek gibi güçlü ama bu sadece bi yakınlaştırma tabiri. kendi sıkletinde bi erkekle dövüşse neticede kaybedecektir. yani performatif bakarak değerlendirme yapmak ve işin sağlık ve hayati boyutunu düşünerek de biyolojik taraflarını gözden geçirmek gerek bir kural belirlenecekse. kadın bedeni gibi bir bedeni var narin diye nasıl bir erkek sporcu kadın kategorisinde yarışmıyorsa mevcut kurallar özelinde kendisinin kadın sporcu kategorisi dışında kalmasını beklemek de abestir. ben ne maçlarını takip ederim ne de o spora çok ilgim var işin sadece bilimsel tarafı alanıma girdiği için dikkatimi çekti ve araştırdım. umarım trans bu ya diye yapılan yorumlar son bulur zira pek çok kez doğru bilgi paylaşan mecralarda yazıldığı gibi kendisi kadındır.
App Store'dan indirin Google Play'den alın